W dniach 15-21 maja 2013 r. zapraszamy na wykłady wybitnych profesorów matematyki - szczegółowe informacje o terminach wykładów zostaną przekazane w czasie zajęć kursowych.
Odczyty naukowe - czwartek, 16 maja, godz. 16:00, sala P-24 - Zaproszenie...
Na Wydziale Matematyki i Fizyki Stosowanej studenci mogą się kształcić na kierunku Matematyka specjalność zastosowania matematyki w ekonomii na studiach I i II stopnia.
Studenci kierunku Matematyka poznają podstawy współczesnej matematyki oraz jej metody i liczne zastosowania. Celem kształcenia na tym kierunku jest przede wszystkim dostarczenie rzetelnej wiedzy z zakresu podstawowych gałęzi matematyki. Studenci zostają zapoznani z podstawowymi strukturami matematyki oraz metodami stosowanymi w analizie problemów matematycznych i dowodzeniu twierdzeń w matematyce. Absolwenci tej specjalności powinni posługiwać się biegle podstawowymi narzędziami informatycznymi, które są niezbędne do badania ilościowego charakteru zjawisk ekonomicznych.
Studenci kierunku Matematyka poznają:
- podstawy współczesnej matematyki,
- liczne zastosowania matematyki,
- wiedzę matematyczną umożliwiającą zrozumienie oraz opisanie wielu zjawisk z zakresu: ekonomii, finansów, bankowości oraz ubezpieczeń.
Studenci kierunku Matematyka będą mogli pracować w:
- towarzystwach ubezpieczeniowych,
- sektorze bankowym,
- instytucjach finansowych.
Absolwenci 3-letnich studiów I stopnia kierunku Matematyka uzyskują tytuł licencjata. Absolwentom specjalności zastosowania matematyki w ekonomii zdobyta wiedza matematyczna pozwoli zrozumieć oraz opisać wiele zjawisk ekonomicznych z zakresu finansów, bankowości czy ubezpieczeń. Absolwenci tej specjalności zostaną także przygotowani do pracy w towarzystwach ubezpieczeniowych, sektorze bankowym, instytucjach finansowych itp. Studia II stopnia trwają 4 semestry i kończą się nadaniem tytułu zawodowego magistra. Absolwent specjalności zastosowania matematyki w ekonomii będzie posiadał pogłębioną wiedzę z tych dyscyplin matematycznych, które związane są z zastosowaniami w ekonomii, a przede wszystkim zdobędzie umiejętność analizowania i modelowania zjawisk ekonomicznych za pomocą narzędzi matematycznych.
Kursy w semestrze letnim r. ak. 2014/2015
Kurs języka hiszpańskiego - New English School, ul. Dąbrowskiego 14, Rzeszów
- Grupa I – zajęcia w każdy czwartek w godzinach 9:40-11:15 (2x 45min 1x w tygodniu)
- Grupa II – zajęcia w każdy czwartek w godzinach 11:20-12:55 (2x 45min 1x w tygodniu)
Pierwsze zajęcia w semestrze letnim - 5 marca 2015 r.
- Grupa III – zajęcia w każdy wtorek w godzinach 9:40-11:15 (2x 45min 1x w tygodniu)
- Grupa IV – zajęcia w każdy wtorek w godzinach 11:20-12:55 (2x 45min 1x w tygodniu)
- Grupa V – zajęcia w każdy wtorek w godzinach 13:00-14:35 (2x 45min 1x w tygodniu)
Pierwsze zajęcia w semestrze letnim - 3 marca 2015 r.
Kurs samodzielnego prowadzenia księgowości - Rzeszowskie Centrum Edukacji, ul. Św. Michała Archanioła 5, Rzeszów
Grupa 1 – zajęcia we wtorki, tydzień B, 8:15-12:45
Grupa 2 – zajęcia we wtorki, tydzień B, 13:15-17:45
Grupa 3 – zajęcia w czwartki, tydzień B, 8:15-12:45
Grupa 4 – zajęcia w czwartki, tydzień B, 13:15-17:45
Grupa 5 – zajęcia we wtorki, tydzień A, 8:15-12:45
Grupa 6 – zajęcia w czwartki, tydzień A, 8:15-12:45
Grupa 7 – zajęcia we wtorki, tydzień A, 13:15-17:45
Grupa 8 – zajęcia w czwartki, tydzień A, 13:15-17:45
Grupa 9 - zajęcia w poniedziałki, 13:15-17:45
Harmonogramy – do pobrania. (Grupa 1, Grupa 2, Grupa 3, Grupa 4, Grupa 5, Grupa 6, Grupa 7, Grupa 8, Grupa 9)
Listy obecności Studentów na kursie księgowości.
Adres korespondencyjny: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej Politechnika Rzeszowska al. Powstańców Warszawy 6 (Patrz mapka) 35-959 Rzeszów Adres poczty e-mail: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. |
Telefony: tel.: (48) (17) 865-11-00, wew.: 1918, 1785 fax: (48) (17) 854-01-68 |
Fot.: M. Misiakiewicz - prawa autorskie zastrzeżone.
Informacje o projekcie
- Numer i nazwa Priorytetu: IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
- Numer i nazwa Działania: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy
- Numer i nazwa Poddziałania: 4.1.2 Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy
- Tytuł projektu: Zwiększenie liczby absolwentów kierunku Matematyka na Politechnice Rzeszowskiej
- Okres realizacji projektu: od 04.06.2012 do 31.12.2015
Charakterystyka projektu
Strategiczną rolę w rozwoju polskiej gospodarki mogą odegrać absolwenci kierunków matematyka, technika i przyroda mających kluczowe znaczenie dla gospodarki opartej na wiedzy. W obecnej strukturze populacji osób kończących studia w Polsce absolwenci tych kierunków stanowią niski odsetek wśród studiujących ogółem. Wg wskaźników GUS (Rocznik Statystyczny 2011) w roku akad. 2009/2010 wyniósł on 17,59% (Kobiet 10,25%, Mężczyzn 31,50%). Odpowiedzią na te problemy ma być m.in. niniejszy projekt.
Zdiagnozowanym głównym problemem jest niska liczba absolwentów na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki, takich jak Matematyka na PRz, w stosunku do zapotrzebowania. Według badań dotyczących zapotrzebowania gospodarki na absolwentów szkół wyższych kierunków matematyka, przyroda i technika w perspektywie 5-15 lat wskazano zapotrzebowanie na absolwentów tych kierunków. Zatem konieczne jest stymulowanie wzrostu liczby absolwentów na tych kierunkach.
Aby zrealizować główny cel Projektu skoncentrowano się na kilku zadaniach.
Wśród tych zadań ważną rolę odgrywa program stypendialny, który obejmie studentów osiągających najlepsze wyniki w nauce. Szczegółowe zasady przyznawania i pobierania określa regulamin przyznawania stypendiów na kierunkach zamawianych. Stypendia na I rok studiów przyznawane będą w oparciu o wyniki z egzaminu maturalnego, a w latach kolejnych w oparciu o postępy w nauce. Planowane jest przyznanie 90 stypendiów (po 30 na każdym roku).
W ramach Projektu będą realizowane programy wyrównawcze. Zadanie to realizowane będzie przez stworzenie i wdrożenie programów wyrównawczych z przedmiotu matematyka dla studentów I roku studiów. Te dodatkowe zajęcia zostaną przeprowadzone w wymiarze 150 godzin lekcyjnych. Zajęcia będą prowadzone przez wykładowców PRz z doświadczeniem i przygotowaniem kierunkowym. Zostaną przeprowadzone w okresie od października 2012 r. do czerwca 20l3 r. Grafik zajęć zostanie optymalnie dopasowany do harmonogramu zajęć studentów.
Aby podnieść atrakcyjność kształcenia na kierunku Matematyka zaplanowano współpracę PRz z pracodawcami w zakresie wzmocnienia praktycznych elementów nauczania. Przeprowadzone będą staże w instytucjach finansowych (45 miesięcznych), dodatkowe wykłady specjalistów z instytucji finansowych (60 godz.), wykłady profesorów z uczelni krajowych (40 godz.) oraz wykłady profesorów z uczelni zagranicznych takich jak Anglia i Hiszpania (po 20 godz.). W celu lepszego przygotowania absolwentów do wejścia na rynek pracy studenci będą mogli również uczestniczyć w zajęciach takich jak: kursy komputerowe LaTeX (30 osób) lub CAS Maxima (30 osób) oraz gromadzić doświadczenia podczas uczestniczenia w tygodniowych wyjazdach studyjnych do uczelni w Anglii (8 osób) / Hiszpanii (8 osób), korzystając uprzednio z dokształcających kursów specjalistycznych z języka angielskiego / hiszpańskiego (60 osób).
Będą także organizowane kierunkowe kursy specjalistyczne dla studentów kierunku Matematyka, takie jak: Samodzielne prowadzenie księgowości (45 osób), Zarządzanie przedsiębiorstwem (45 osób), Prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej (45 osób). Ponadto na ostatnim roku studiów zorganizowany zostanie Konkurs na najlepszego absolwenta rocznika 2012/2013 kierunku Matematyka na PRz.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Dział Wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, jako Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu IV PO KL 2007-2013, informuje, że zakończyła się ocena merytoryczna wniosków złożonych w konkursie zamkniętym nr 1/POKL/4.1.2/2012 na dofinansowanie projektów w ramach Działania 4.1.2 Priorytet IV PO KL Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy.
W związku ze znaczącą liczbą projektów ocenionych pozytywnie, który uzyskały wysoką liczbę punktów, Instytucja Organizująca Konkurs podjęła decyzję o zwiększeniu alokacji na konkurs do kwoty 300 mln zł.
Komisja Oceny Projektów rozpatrzyła i oceniła 260 wniosków o przyznanie dofinansowania na projekty w ramach Działania 4.1.2, w tym:
-
126 wniosków uzyskało ocenę pozytywną (suma punktów z oceny merytorycznej wynosiła minimum 60 punktów i ocena z poszczególnych części oceny merytorycznej wynosiła co najmniej 60% wymaganej liczby punktów).
Spośród ww. wniosków do dofinansowania zakwalifikowały się 93 wnioski(kwota przewidziana na dofinansowanie projektów w ramach przedmiotowego konkursu wynosi 300 mln zł, w tym 6 mln zł przeznaczono na procedurę odwoławczą oraz 15 mln zł na wypadek konieczności zwiększenia dofinansowania w wyniku negocjacji).
Wobec powyższego minimum punktowe kwalifikujące projekt do dofinansowania wyniosło 90 pkt. -
124 wnioski uzyskały ocenę negatywną (suma punktów z oceny merytorycznej wynosiła poniżej 60 punktów lub ocena z poszczególnych części oceny merytorycznej nie przekroczyła 60% wymaganej liczby punktów).
-
10 wniosków zostało skierowanych do ponownej oceny formalnej.
(przedruk wiadomości ze strony: Narodowego Centrum Badań i Rozwoju)